2012. május 7., hétfő

Olvasni jó! - Neszmély Zsombor

Az iskola hivatalos honlapja már beszámolt a kerületi Olvasni jó! levelezős vetélkedő vajkos eredményeiről. Ezekben a napokban a blogon közzé tesszük a versenyzők pályázati anyagként leadott könyvajánlásait. Ma Neszmély Zsomboré (4.a) a szó.


   Anyukám már kiskorom óta sokat olvas nekem. Ovis voltam még, mikor már regényekből mesélt. A történeteket mindig nagy élvezettel hallgattam. Így én is hamar könyvmoly lettem.
   Mikor második tanév elején egy könyvesboltban jártunk, nagyon megtetszett egy Geronimo Stilton. Kértem, vegyük meg, és teljesült ez a kívánságom!
    Ez egy nagyon szeretnivaló, mai gyerekkönyv-sorozat. Állandó főszereplője, egy vicces pacák, akarom  mondani, pocok, igazából egy egér, aki egy újságkiadót vezetz "Egér-sziget" fővárosában, Rágcsáliában, s a Geronimo Stilton névre hallgat. A könyvekben található tréfás történetek szereplői az állatokon kívül fantomok, vámpírok, bűnözők. Sőt! Akár a fantázia birodalmába is repülhetünk a szivárványsárkányon, ahol tündérek, szirének, trollok és egy óriás is lakik. A történetek mulatságosak, szórakoztatóak, a képek érdekesek és viccesek. Az egyik könyvben még időutazáson is részt vehetünnk. Találkozhattunk a dínókkal, fáraókkal, lovagokkal. Ebből a részből egy kevés történelmi ismeretet is szerezhetünk.
     A történetek állandó szereplői még Geronimo Stilton unokaöccsei: Benjamin és Trappola, illetve unokahúga: Tea Stilton. Benjamin egy kiskorú egér, akit nagybátyja rendkívül szeret. Trappola ellenben egy gyerekes egér, pedig már felnőtt. Geronimo sokszor orrol rá, mert durva vicceivel kuzinját nevetség tárgyává teszi, továbbá trehányságával is bosszantja Geronimot. Tea egy vagány egérlány, aki mindenből szenzációt csinál. Geronimo minden könyvben egy izgalmas ügy nyomába ered, s a nyomozásokra magával viszi az előbb felsorolt egereket is. 
     A könyvsorozat egyes köteteit többször is elolvastam, és mindig jót nevetek rajtuk. A húgomnak is ezt ajánlottam mint kezdő olvasónak második osztály elején, mert én nagyon szeretem.

Ti már olvastátok?  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése